fredag 23 april 2010

Rander & Speedway racing

Förra året kom första numret av Speedway Racing ut. Fräscht, bra skrivet och härligt intiativ. Har hittills bara läst första numret av årets upplaga av Speedway Racing. Aftonbladet använder idag Tommy Randers text om Tomasz Gollob i sin nätupplaga.

Rander skriver mycket, och kan mycket - men kan inte så mycket som han skriver. Speedway heter på polska Żużel, och inte zuzlow.

Nu ska jag inte hacka på Rander och Speedway Racing, snarare tvärtom. Det som skrevs i det första numret för i år var oerhört läsvärt, framförallt temaläsningen om Polen. Det gladde mig som vargfantast självfallet lite extra att läsa intervjun med Miedzinski. "Jag valde Vargarna i Sverige av olika skäl, men banan var viktig. Precis tvärtemot vad jag varit van vid, men det är viktigt att lära sig alla slags banor. Annars kan man inte bli bäst i den här sporten". Tankarna till en ung Jason Crump i vargdressen infann sig genast.

Om min prenumerationsanmälan kommer fram till Speedway Racing får jag 7 nummer direkt i brevlådan under året. Perfekt.

Kolla in Speedway Racings sajt:

http://www.speedwayracing.se/

Läs delar av Randers text på Aftonbladets nätsajt idag:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/mc/article6657310.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar